Home Διπλωματικές Νέα Θέματα Ανάπτυξη Συστήματος Λήψης Αποφάσεων στην Εκπαίδευση μέσω της Αναλυτικής Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Analytics)
Ανάπτυξη Συστήματος Λήψης Αποφάσεων στην Εκπαίδευση μέσω της Αναλυτικής Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Analytics) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Georgios Alexandridis   

Διεθνώς, η λήψη εκπαιδευτικών αποφάσεων σε πολλαπλά επίπεδα (Σχολική Τάξη, Σχολική Μονάδα, Εκπαιδευτικές Πολιτικές) βασίζεται -σε διαρκώς αυξανόμενο βαθμό- στην επεξεργασία, ανάλυση και αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Δεδομένων. Για το λόγο αυτό, η Αναλυτική των Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Analytics) αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή αντικείμενα εκπαιδευτικής έρευνας και καινοτομίας.

Η Αναλυτική της Μάθησης (Learning  Analytics) είναι συγγενής περιοχή που έχει τις ρίζες της σε πολλούς τομείς της εκπαιδευτικής και τεχνολογικής έρευνας. Τέτοιοι είναι η αξιολόγηση (assessment), η προσωπική και η κοινωνική μάθηση, αλλά και η επιχειρηματική ευφυΐα και η εξόρυξη γνώσης από δεδομένα. Η Αναλυτική της Μάθησης στηρίζεται σε θεωρίες και μεθοδολογίες από κλάδους όπως η στατιστική, η τεχνητή νοημοσύνη και η επιστήμη των υπολογιστών.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι και μοντέλα που χαρακτηρίζουν τη χρήση των δεδομένων και επιτρέπουν την αναπαράσταση των ενεργειών των χρηστών σε όλο το σύστημα διαχείρισης της μάθησης. Με βάση αυτά τα δεδομένα εκτελούνται αναλύσεις για την παροχή εξατομικευμένων και χρήσιμων πληροφορίων με στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης και διδασκαλίας.

Η προτεινόμενη διπλωματική εργασία περιλαμβάνει καταρχάς την καταγραφή και μελέτη των τεχνικών ανάλυσης  εκπαιδευτικών δεδομένων (state of the art) και τη μελέτη υπαρχουσών εφαρμογών. Εν συνεχεία, θα προταθούν τα κατάλληλα μοντέλα και μορφές δεδομένων, ώστε να μπορούν να γίνουν αποδοτικές επιλογές, και θα αναπτυχθεί ένα πρότυπο σύστημα λήψης αποφάσεων σε κάποιο από τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Εισαγωγικό Βίντεο του MOOC (Massive Online Open Course) του edX με αντικείμενο Analytics for the Classroom Teacher

Υπεύθυνος: Ι. Βρέτταρος - Υποστήριξη: Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων

 

Attachments:
Access this URL (http://oro.open.ac.uk/45312/)45312[Ferguson, Brasher, Clow, Griffiths, Dai and Drachsler, (2016). Learning Analytics: Visions of the Future. In Proc. 6th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK’16), 25-29 April 2016, Edinburgh, Scotland]Administrator0 Kb
Access this URL (https://ai2-s2-pdfs.s3.amazonaws.com/b03b/b0b13e3a5aca742b4fd7de417aa02e8f7254.pdf)b0b13e3a5aca742b4fd7de417aa02e8f7254.pdf[Dawson, Gasevic, Siemens, and Joksimovic, Current state and future trends: a citation network analysis of the learning analytics field. In Proc. 4th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK’14), 24-28 March 2014]Administrator836 Kb
Access this URL (http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC104031/lfna28294enn.pdf)lfna28294enn.pdf[Ferguson, R., Brasher, A., Clow, D., Cooper, A., Hillaire, G., Mittelmeier, J., Rienties, B., Ullmann, T., Vuorikari, R., Research Evidence on the Use of Learning Analytics and Their Implications for Education Policy.]Administrator2284 Kb
Access this URL (https://library.educause.edu/resources/2012/3/the-state-of-learning-analytics-in-2012-a-review-and-future-challenges)the-state-of-learning-analytics-in-2012-a-review-and-future-challenges[Ferguson, R., The State of Learning Analytics in 2012: A Review and Future Challenges. Technical Report KMI-12-01, 2012, Knowledge Media Institute, The Open University: Milton Keynes, UK.]Administrator14 Kb
 

Powered by Joomla!. Valid XHTML and CSS.